Tarina kynsilakan takana

Misify’s-blogin Misify heitti kynsiharrastajille haasteen otsikolla ”Tarina kynsilakan takana” ja minähän otan aiheesta kopin 🙂

Mun kynsilakoista tosi moni on ostettu netistä, yleensä jenkkien ebaysta, eikä niillä ole takanaan sen kummempaa tarinaa. Yhdellä lakalla on kuitenkin tarina, joka tuli heti tämän haasteen nimestä mieleen. Kyseessä on lakka, jonka olen saanut alkuvuodesta 2012 ja jolla en ole koskaan lakannut kynsiäni ja tuskin tulen koskaan lakkaamaankaan. En vaan pysty luopumaan siitä, sillä lakka on kaikesta huolimatta minulle tärkeä. Kyseessä on Christrion lakka Ubadra.

20131009-110528.jpg

Olin siis tuolloin alkuvuonna 2012 jo innostunut kynsilakoista enemmänkin ja sen oli tietysti saanut huomata myös aviomieheni. Olen luonteeltani vähän sellainen kaikki tai ei mitään -tyyppi, jos mä jostain innostun, niin sitten innostun täysillä. Samoin kävi kynsilakkojen kanssa: yhtäkkiä laatikot alkoivat tursuilla erilaisia lakkoja ja hamstrasin lakkoja ihan mistä kaupasta vaan. Silloin en vielä pahemmin miettinyt lakkojen muita seikkoja, tärkeintä oli että lakka oli nätin värinen. Mieheni on saanut seurata läheltä näitä erilaisia hurahduksiani jo useamman vuoden, mutta hän ei ole koskaan tuominnut ainuttakaan harrastustani, päinvastoin hän kannustaa ja jaksaa kuunnella höpinöitäni ihan mihin asiaan liittyen tahansa, kuten nyt myös kynsilakkahurahdukseeni liittyen.

Mieheni oli tammikuussa 2012 lähdössä kahdestaan vanhemman poikamme kanssa paikallisten yhdistysten järjestämään koko perheen tapahtumaan, jossa mukana oli myös kauneusliikkeen edustaja tuotteineen. Yrittäjällä oli ollut tapahtumassa esillä mm. kynsilakkoja, joista mieheni ja poikani olivat valinneet minulle tuliaisiksi yhden lakan ❤ Älyttömän suloista!

Lakka on minulle kuitenkin kaikkea muuta kuin mieleinen, en erityisemmin pidä tuosta lilasta väristä enkä lakan metalliseksi kuivuvasta lakkausjäljestä. Silti lakka on ja pysyy lakkalaatikossani, sillä pystyn kuvittelemaan miten mieheni ja silloin 2-vuotias poikani on yhdessä valinnut lakkaa myyntipöydältä ja tiedän, että se on valittu kaikella rakkaudella juuri minulle.

20131009-110534.jpg

5 thoughts on “Tarina kynsilakan takana

  1. Eikä, kuin suloista! Samaan hengenvetoon totean että mun ukko (vaikka kultainen onkin, myös kynsiharrastuksen suhteen) tuskin koskaan ostaa mulle yhtä ainutta lakkaa, juurikin tuon takia koska sitten siinä on kuitenkin jotain vikaa mun mielestä 😀

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s